DÜŞMELERİN ENGELLENMESİ


Yaşlandıkça, düşüp bir yerinizi kırma riskini artıran bir takım değişiklerin oluştuğunu farkedebilirsiniz. Bunlar kas zayıflığı, görme bozukluğu, hastalık ya da ilaç alınımı nedeni ile oluşan baş dönmesinden kaynaklanabilir. Osteoporoz sonucu incelen kemik çok hafif bir zorlama sonucu bile kırılabilir. Bu nedenle düşme riskinin azaltılması ilaç ile tedavi kadar önemlidir. Düşme riskinizi kas gücünüzü artıran egzersizler yaparak, alçak ökçekli kaymayan tabanlı ayakkabılar giyerek azaltabilirsiniz. Düzenli göz muayeneleri, gereksinim duyarsanız gözlük kullanımı görüşünüzü iyileştirecektir. Doktorunuza baş dönmenizin nedenini sorun. Tansiyonunuzun ve kan şekerinizin ani inip çıkmaları konusunda bilgilenin ve doktorunuzdan yardım isteyin. Aşağıdaki liste, evinizi daha güvenli kılmak ve düşme riskinizi azaltmak için evde ne gibi önlemler almanız gerektiğini göstermektedir.

Işıklandırma

  • Merdiven, oda ve koridorlar iyi ışıklandırılmalı
  • Gereken yerlere gece aydınlatma sağlanmalı
  • Yatağınızın yanında fener bulundurabilir ve gece kalktığınızda kullanabilirsiniz.

Zemin Döşeme

  • Küçük, kayabilen halı, kilimlerden kaçının, kullanıyorsanız kaymaması için gerekli önlemleri alın.
  • Halı kenarlarını sabitleyin.
  • Kaymayan cilalar kullanın.
  • Ayak altındaki elektrik kordonlarını kaldırın.

Merdivenler

  • Merdivenin başına ve altına elektrik düğmeleri koyun.
  • Kaymayan yüzeylerle kaplayın.
  • Trabzan koydurun ve inerken çıkarken kullanın.

Banyo

  • Banyo küvetinin, tuvaletin, duşun yanına tutunmaya yardımcı tutamaklar yerleştirin.
  • Kaymayı engelleyici lastik ya da yapışan zeminler koyun.

Mutfak

  • Alet edevatı kolay erişilebilecek yerlere koyun ( iskemleye tırmanmayı gerektirmeyen )
  • Raflara ulaşmak için sağlam bir basamak kullanın.